GLAS
När vi började jobba med GLAS så omsatte de ungefär 100,000 SEK per månad. Grundaren av bolaget ville skala upp snabbt och visste att Facebook- och Instagram-annonsering var vägen att gå. På mindre än 12 månader lyckades vi 10x deras månatliga försäljning och nu är målet att hjälpa GLAS nå 30 miljoner i försäljning under 2020. Tack vare den ökade försäljningen så har GLAS expanderat och fortsätter nu försäljningen i hela Europa.
Brand Story
GLAS är ett skandinaviskt livsstilsvarumärke grundat 2018 med snygga och handgjorda läsglasögon. GLAS vill inte att läsglasögon ska kännas som ett tråkigt måste utan vill skapa modeaccessoarer för kvinnor av högsta kvalitet som passar kundens stil, men till ett rimligt pris.
Unique Selling Point
GLAS unika konkurrensfördel är att de säljer högkvalitativa och framförallt snygga läsglasögon, något som är svårt att hitta på den europeiska och framförallt svenska marknaden. I vår kommunikation så har vi jobbat mycket med att framställa lyxen i att ha ett par läsglasögon från GLAS. Vi har även försökt framhäva moderniteten i läsglasögonen jämfört med de tråkiga glasögonen du kan köpa på bensinmacken för 150kr, som går sönder efter några månader.
Strategi
Kampanjstrukturen som var uppsatt på annonskontot sen tidigare var fallerande och de jobbade inte med några exkluderingar alls, vilket gjorde datan oklar och man förstod inte om kunderna som väl köpte var kalla eller varma. Vi gjorde om hela kampanjstrukturen och satte en helt ny struktur som var fördelad och skalbar. Vi började med att skapa nya copys och ta framförallt nytt råmaterial för att kunna göra högkonverterande videomaterial. I videomaterialet så fokuserade vi på att träffa kundens pain-points och behov på ett sätt som aldrig hade gjorts förut.